הטיול המושלם במרום גולן

האמת היא שכבר לפני כמה חודשים זוג חברים שלנו שלח הודעה לכולם שבא להם לארגן טיול כיפי בחול המועד סוכות. לא יאמן אבל הייתה זרימה אצל חלק לא קטן מהחברות שלי ויצאנו לטיול שבע חברות יחד עם בני זוג וילדים! סך הכל שמונה-עשרה אנשים (הלם).

התארגנו על עצמנו ויצאנו ליום הראשון בצפון! התחנה הראשונה שלנו הייתה ביקב אסף, מקום מהמם וממש קרוב לאיזור הלינה שלנו.
יקב אסף הוא סוג של כפר יין משפחתי שנמצא ברמת הגולן, היינו בסיור טעימות מהמם ביקב ואחר כך ישבנו לארוחת יינות, גבינות ונשנושים מפנקת. המלצה רותחת שלי מהמקום הוא הסוביניון בלאן שהיה פשוט היסטרי ולכן החלטתי לקנות לנו בקבוק גם הביתה להרמות כוסית או שתיית כוס יין מזדמנת בערב מידי פעם. (לציין את זה שכבר נגמר חצי בקבוק? ושאני ממש ממש לא חזקה ביין, זה אומר שהיין באמת מאד מוצלח).

אנחנו הגענו מעט באיחור והפסדנו את רוב סיור הטעימות אבל הצטרפנו לארוחת הנשנושים שהייתה ממש טעימה וכיפית, פרשנו משטחי פעילות לתינוקות ששיחקו אחת עם השניה בשטח של המקום. שם גם נתנו לבנות לאכול קצת פירות וראיתי את גל חברה שלי מביאה רסק תפוחים שהיא הכינה מראש בבית בתוך כלי ששומר על טמפרטורה (כמובן שקניתי גם כזה איך שחזרנו למרכז, השתמשתי בו כבר מספר פעמים גם בסרטון הזה ומלא שאלו אותי עליו אז הנה לינק לקניה באמאזון (יותר מבחר) אני רכשתי אותו בחנות שופו ברחוב באזל בתל אביב).

משם המשכנו לעצירה השניה והאחרונה שלנו באותו ערב, מקום הלינה שלנו בקיבוץ מרום גולן. לקיבוץ יש כל מיני אפשרויות לינה, יותר זולות ופחות. אנחנו בחרנו לישון בחדרים הזולים שהיו מעולים, מצויידים ונוחים. למעט המקלחת של תמרי שבשני הלילות שלנו שם לא הייתה חוויה כל כך טובה ובדיעבד אני חושבת שהייתי מביאה לרשימת הציוד דפני כדי להקל על הסיטואציה, המקום היה נעים ונוח וגם מיטת התינוק הייתה מעולה ותמרי ישנה בה ממש טוב.
סיור החדר במרום גולן נמצא בהייליטס שלי באינסטגרם אם תרצו לראות.
וכנראה שהם ראו את הסטורי שלי כי ביום למחרת חיכה לי בקבוק יין עם שתי כוסות ליד המיטה עם פתק מתוק, אמנם קצת פספסו בשם אבל העיקר הכוונה.

התמקמנו בחדרים והתחלנו להתארגן על ארוחת הערב שלנו. בלילה הראשון עשינו על-האש בנוסף לתפוחי אדמה בתוך סיר פוייקה (שהיו מדהימים!). את הקניות לקראת הערב עשו זוג אחד מתוך החבורה ואחר כך העברנו כולנו כסף חזרה בביט זה היה סופר נוח. אם כבר מדברים על נוחות, קבלו את אחד הטיפים הכי גדולים שיש לי מהטיול הזה.
החדרים במרום גולן הם כמו חדרים של קיבוץ, זאת אומרת שהם נמצאים אחד ליד השני ובאמצע יש רחבה קטנה של דשא, שם ישבנו להכין ולאכול את ארוחת הערב. בגלל שגם אני וגם אמיר רצינו להיות ברחבה, אבל תמרי ישנה בחדר ולא הבאנו מוניטור, מה שעשינו הוא להתקשר אחד לשניה בטלפון. אחד הטלפונים היה ליד תמר והשני עלינו במצב שקט (ככה שתמר לא תוכל לשמוע את הרעש שלנו) ועל רמקול (ככה שאנחנו נוכל לשמוע אותה). הפתרון הזה במידה ואין אופציה להביא מוניטור הוא מדהים! ככה גם היינו רגועים וידענו שהיא לא בוכה (למרות שעדיין הלכנו פעם בכמה דקות לראות שהכל בסדר) וגם המצב הזה חייב אותנו לאורך כל הערב לא להיות בפלאפון בכלל. היינו רק עם חברים בלי אינסטגרם ובלי שטויות ואני חייבת להגיד שזאת הייתה פשוט החלטה מעולה!

אחת המסקנות העיקריות שלנו אחרי סיום ארוחת הערב הראשונה היא שהשתמשנו ביותר מידי כלים חד פעמיים והחלטנו שמצב כזה לא קורה יותר. מהטיול הבא החלטנו שכל אחד דואג לעצמו לסט כלים שהוא אחראי לניקיון שלהם ואנחנו מפסיקים עם הזיהום והכמויות המטורפות של הפלסטיק. כשחזרתי הביתה הזמנתי לי ולאמיר את הסט הזה ואת זה, אני מקווה מהטיול הבא שלנו לא להשתמש יותר בכלים חד פעמיים לעולם. לא סתם חד פעמי יצא מהחוק בקנדה.

ביום השני קמנו מוקדם (לפחות הזוגות עם הילדים) ושיחקנו קצת על משטחי פעילות שפרשנו לילדים בדשא מחוץ לחדרים. בשעה 9:00 הייתה לנו ארוחת בוקר בקיבוץ (כחלק ממחיר הלינה) ומשם המשכנו ליום השני בצפון בג׳ובה הגדולה.

הג׳ובה הגדולה הוא מסלול ממש ממש קליל ומושלם עבור תינוקות קטנים כולל פעוט בן שנתיים שמתעקש ללכת ברגל ולכן אי אפשר לעשות מסלולים ארוכים יותר מידי. הלכנו מעט ומצאנו לנו פינה שקטנה שם ישבנו קצת והעברנו את הזמן עם פקל קפה (או במקרה שלנו תה).
משם המשכנו למעין חמוד באלוני הבשן. בדרך פלא, הגענו למקום שהיה מפוצץ וברגע שבאנו פשוט כל מי שהיה שם הלך. משהו כמו 20 משפחות פשוט הלכו זה היה מטורף! נשארנו במקום שהיה ריק פתאום רק אנחנו. האמת שהמים היו מעט מגעילים ולא ברור איך חלק מהגברים החליטו להכנס למים (#איכסוש) אבל המקום עצמו היה פסטורלי ויפהפה. היו קצת יתושים וממש שמחתי שהבאתי את מגבוני היתושים המגניבים שקניתי פעם לקראת טיול שהיה לי ולאמיר במדבר כשתמרי הייתה פיצית. הם עבדו מעולה והם לגמרי המלצה להורים לתינוקות לקראת טיולים בשטח.

מהעצירה שלנו במעין התפצלנו, חלק מהזוגות המשיכו לקניות לקראת הערב ולמנוחה בחדרים ואנחנו עם עוד כמה חברים המשכנו לקופי ענן, בית קפה/מסעדה חמוד עם תצפית מטורפת של הר בנטל על כל האיזור המזרחי של הגולן. בקטע ממש ממש(!) לא ברור הם סוגרים בשעה 17:00 (השעה הכי יפה בנוף המטורף הזה) אז רק ישבנו לראות את הנוף ומשם המשכנו לחדרים בקיבוץ.

בארוחת הערב השניה שלנו בטיול הכנו פיצות בטבון גז של חברים – משהו מדהים. אני לא חושבת שצריך להתאמץ להסביר כמה שפיצה יכולה להיות טעימה וכמה שפיצה עם נוטלה לקינוח זה גאוני.

בבוקר האחרון קמנו מוקדם כהרגלנו, הלכנו לארוחת הבוקר של הקיבוץ ומשם המשכנו לבקר חבר בקיבוץ דפנה. ישבנו ליד המעין בקיבוץ, על משטחי הפעילות של התינוקות. מי שרצה נכנס למים והשאר פשוט נשארו להתפנן, לנשנש חטיפים ולראות את הנוף המטורף.

בתזמון מדהים בשניה שהחלטנו לסיים את הטיול, נכנסנו לרכבים והתחלנו לסוע התחיל מבול היסטרי!!! ואיתו סוף סוף אפשר לומר ברוך הבא לסתיו שיביא עלינו את החורף ואיתו את כל המעילים והמגפונים שאני מתה ללבוש כבר!

אני חושבת שאני אהפוך את זה להרגל כאן בבלוג שכל טיול וחוויה אני אסכם במספר טיפים שיש לי מהטיול:

כלי האוכל ששומרים על הטמפרטורה לתינוקות זו המצאה גאונית

שימוש בטלפונים כמוניטור זה ממש נוח, לא מצריך סחיבה מיותרת ונותן שקט נפשי

בירור עם מקום הלינה לגבי מקלחת לתינוקות לפני שמגיעים למקום יכול לחסך אי נוחות אם הייתי מביאה איתי דפני

בהמשך לנקודה הקודמת, בטיול ברכב אין צורך להצטמצם בדברים שמביאים מהבית, מאד נוח לארוז הרבה ושיהיו דברים אקסטרה באוטו בטיולים כאלו. בכללי שיהיה תיק החתלה ספייר עם סט בגדים ספייר באוטו זה נוח ומקל על החיים בטיול כזה

כלים רב פעמיים במקום להשתמש בכל כך הרבה פלסטיק

מגבוני יתושים עבדו כמו פלא! חבל שלא השתמשתי בהם גם על עצמי!

אחד הדברים שהשתמשנו בו הכי הרבה היו משטחי הפעילות לבחוץ של התינוקות. ממש קל לסחיבה וזה ממש נוח בכל עצירה ומקום מנוחה

Follow:

6 Comments

1. Dafni
    October 28, 2019 / 1:11 pm

איזה פוסט מהמם ואינפורמטיבי, תודה!
    כיף שנהנתם.. 🌸
    שבוע הבא אני חוגגת יום נישואים ראשון, וכבר חודשיים חופרת לבעלי שחייבים ללכת לתצפית של קופי ענאן כדי לחגוג ולהנות מהנוף!
    אחת התצפיות היפות שיש..

November 11, 2019 / 8:57 am

התגובה הראשונה בבלוג שלי איזה כיף לי!!
      תודה רבה רבה! מזל טוב ליום הנישואים:)

2. רננה
    November 11, 2019 / 7:50 pm

מהמם!
    טיפ במקום להתקשר אחד לשני פשוט להוריד את האפליקציה baby monitor
    שמים טלפון אחד ליד התינוקת והוא מתקשר אוטומטית למס’ טלפון אחר שמזינים מראש כשיש קול (כמו המוניטור הרגיל בעצם)
    ככה הטלפון לא חייב להיות ממש ליד הילדה וגם את בטוחה שאין סיכוי שתפספסי אם תתעורר. יש גם אפיליקצה כזאת שגם מדליקה את המצלמה ורואים מה קורה..
    תהנו ותמשיכו לטייל!);

November 12, 2019 / 9:41 am

מהמם אפליקציות גאוניות! תודה רבה על הטיפ! ננסה בטיול הבא 🙂

3. נועם
    November 22, 2019 / 2:08 pm

מהמם! אין על הגולן (גרה בגולן אז קצת משוחדת). ממש ממש
    ממש מומלץ לבוא בחורף, הכל ירוק וזורם ופסטורלי ברמות!!!